oxer på 110 centimeter

har haft en underbar helg med min älskling! Vi satte hopprekord på banan i lördags! Vi skulle små studsa lite så höjde vi och.. Jävlar vad han kan hoppa min häst! Först blev han över exhalterad och stegrade som fan - ett problem vi måste ta tag i, sen efter lite hjälp och djupa suckar så kom hans hoppsug som en smäll.

Vi satte rekord hoppning tillsammans. Vi hoppade en oxer på lite över 1 meter och han tyckte det var så kul och var rejält högt över (jag har vittnen för jag trodde inte på det) Så, nu ska vi skaffa hoppsadel är det bestämt och satsa på tävling till slutet av sommaren! Lina är så dunderlycklig att det gick så grymt jävla bra och att han tycker det är så stört kul!

Igår red vi ut barbacka med Donna & Irre på bondens travslinga. Otroligt vilken balans man kan ha, trodde att vi skulle åka kana ner längs ryggarna på de små liven och idag ska han bli skodd, äntligen. Så idag blir det vila för honom och mys mys mys, eller ja, om jag kan hålla mig från att rida dte vill säga!


vi för någa veckor sedan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0