helgen vecka 18

fredag: efter jobbet bar det direkt av till stallet, det blev inte lång ridning även om det var tanken, planera är ju inte min starka sida, det är ju ganska konstaterat (?) Så det blev 20-30 minuters ridning med Ellan och sen bar det av hemåt, slängde i mig maten sen kom Rille över och så hade vi youtube&kaffemys och plojj.. Blev facerapead som fan! Han ska bara få se, the BIG payback is commin! Sedan hoppade jag i säng, jag kunde verkligen inte sova, jag hade druckit alldeles för mycket kaffe..
lördag: då var jag uppe tidigt, vaknade en timme innan klockan ringde, jag skulle varit uppe 07:30.. Nej, jag var mindre glad då måste jag erkänna. Hur som hoppade jag upp på crossen och körde 60 minuter när jag endå hade dte till godo, jag visste att vi hade mycket att göra. Efter det bar det av till stallet då det var dressyr och hagöppningsbygge på schemat med Bella & Ellan.

Efter det, strax innan lunch bar dte av till Bella för att hämta kläder och kött, konsum för att köpa delar till tårtan och det som fattades inför kvällen, hem duscha och göra sig i ordning hos mig (blev en riktig cruise med moppen..) och bakade tårta (blev en riktig hit!) av maräng, strösser, vispgrädde, hallon och vaniljkräm.. Den smakade rent socker haha! Men, den var omtyckt och det var tanken som räknades!

Sen kom kvällens huvudperson Terran över med amanda, sandra, och sara! Det var grill time! Det blev vin, malibu-cola, corona och andra godsaker till köttet som sandra fick lägga på grillen, vitlöksbördet, salladen och pommesarna vi hade fixat. Det var en grym middag om ni frågar mig!

Sen bar det av, vi mötte upp Taylan i vega och var på en hemmafest resten av kvällen innan vi, lite lagom i tid bestämnde oss för att "det finns en dag i morgon också". Så jag och bella hoppade av i haninge, köpte cigg och tog nästa buss hem, 02:00 var vi hemma, hon slevade i sig det sista av tårtan och jag käkacde en macka, muuummah!
söndag: snoooooze! " gånger snoozade vi klockan (jag snozar aldrig!) Efter det var dte städa, fy fan vad 7 brudar kan stöka till det! Så blev dte en snabbis i stallet, mocka & göra hö och lämna av Bella hemma hos henne innan ajg fick fortsätta städningen. "jätte kul" Sen bar dte av till min älskade lilla Farfar.

Jag åkte med pappa och farmor in och hälsade på honom en stund, man såg på honom hur glad han blev att vi kom och trotts min rädsla fö sjukhus och hur psykiskt instabil jag blir av att vara där så kändes det bra att vara där, att jag visar att jag bryr mig och att jag tog mig den tiden, det är han värd flera gånger om, min älskade lilla farfar..  Han hade fått 3 liter vatten i lungorna plus att han har sitt fel på hjärtat, maVi gick ner till cafeterian och fikade för att bli av med lite av "sjukhuskänslan", då blev det kaffe och bulle och prat om allt från bakelser till fiskmåsar till att jag tänker på farfar varje gång jag känner lukten av snus.. Jag bara älskar min familj

Efter det åkte jag hem, slängde i mig en macka, hämtade Bella och åkte till stallet! Det var hoppträning! (som jag ska skriva om i rätt kategori för de med intresse) sen bar det av till firran för startplaneringen av roadtripen till götet och sedan var det till att lämna av Bella och åka hem! Så var det till att käka middag,  träna och planera inför morgondagen, det sög att gå upp tidigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0