bråk leder till planering av framtiden

Var mysigt att rida igår, tyckte jag innan jag hade hoppat upp. Så tänkte jag, vi myser lite, vi rider runt kvarteret i solen innan vi börjar trimma (om vi börjar trimma) på banan! Jag kom 0,5km, sen börjades det. Panik rycken. JAg har världens töntigaste häst. Han blev livrädd för en röd soffa som stod vi vägkanten. Normalt sett har jag alltid lyckats kontrollera det hela eller backat honom förbi det han tycker är läskigt men igår gick det inte. han reste sig och reste sig så högt att jag nästan var påväg av, det är tur att han är snäll, men det jag hade ingen större lust att åka i asfalten igår heller. Så, vi red runt en annan väg så, efter en stund till hände samma sak igen, denn agång var dte en barnvagn. Då gav jag mig och hoppade av och gick en bit.

Jag tror inte min häst är så trafiksäker som det är sagt att han ska vara med andra ord. Han får verkligen panik och man känne rhu hela hans kropp spänner sig och hur hans puls ökar extremt! Men han är lugn, eller betydligt lugnare med sällskap men kan även då få sina "ångest attacker" eller vad man ska kalla det, dags att ta tag i det antar jag!

Så slipade vi lite på banan, det gick ruggigt bra. Vi tränade på skänkelvikning som han inte har gjort på år och dar vilket går bättre och bättre för varje gång! Han gick riktigt fint på slutet så att säga, så det blev ett bra avslut och han var lite småmör efteråt.

Vi blev också erbjudna att rida för Sussi, en "dam" som brukar ta hand om täckestvätt och har haft en egen ridskola en gång i tiden för 150:- / gång, då kommer hon också ut till oss. Vilket är underbart med tanke på vart jag jobbar och hur lång tid det tar innan jag kommer hem om dagarna. Så jag har försökt lä

* Träna för/träna med Ellan (när hon har tid) vi ska bli tävlingspartners och jag behöver någon som nöter med mig. Inget åka häst här tack!
* pröva ta några lektioner för Sussi och känna hur det känns och evt. fortsätta med det 1gång i veckan
* Börja hoppträna (?)
* En första start i en lättare klass till hösten (senast)

Vad sägs om det va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0