Romme alpin

Klockan 6 (7 med omställd klocka) var vi på plats på centralen. Det var jag, Elin och Therese! Vi var otroligt taggade redan då, trötta med taggade! Jag somnade nästan direkt när jag satte mig och sova nästan hela resan upp. Sen var bar det direkt av ut i backarna! Om jag ska jämnaföra Romme med Kungsberget (eftersom båda är "skolbarns anläggningar") Tar Romme kungsberget med hästlängder!
Om jag inte miss minnner mig var det 23 riktigt bra pistade nedfarter, helt ok mat (vi åt på toppstugan som var jävligt dyrt och små drygt för läget) och bra choklad (20 års gräns på alkohol, så jag och Tessan var något besvikna måste vi erkänna)
Hur som helst, vi åkte tills backarna var upp åkta, fötterna ömmade och vi frös. Var en riktigt awesome dag som jag gärna gör om! Mellan 10-14:00 åkte vi, lagom skiddag skulle jag säga! Bussen gick hem vid 16:00 så tills dess satt vi ock fikade, käkade och kollade runt lite på de mat ställerna vi borde ätit på och köpte godis att ha på bussresan hem. Vi kollade läget helt enkelt, och den snygga personalen förstås! Resan hem gick fort, vi alla somnade ganska fort Elin kortast, Tessan halva resan och jag nästan hela vägen hem. Någon måste ju vara värst, eller hur? Bilder kommer alldeles strax!
++++ får Romme alpin av mig, helt klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0