mjukgörande på isen

volten var bättre igår, även om underlaget var allt annat än på topp. Jag börjar verkligen överväga om jag inte ska köpa mig ett ridhuskort i alla fall. Igår var vi på volten som sagt, gick jätte bra! Blev en lång uppvärmning i skritt och sen började nötandet och "fin liret" i sittande trav, blev självklart lite lättridning också men mest sittande för där är då jag kan balansera upp Firren som mest för att minska risken att han snubblar pga underlaget. Var inget avanserat pass alls, men det blev mycket "lydnads" övningar och han fick träna på att lita på mig (han är väldigt försiktig när han är osäker på underlaget) och det gick riktigt bra, tror han bara gjorde en mindre protest under hela passet. så, jag är supernöjd med gårdagens pass och hade ne riktig kelgris att mya med efteråt!

Idag blir det longering för att han ska få röra sig lite mer fritt med ryggen, samt att han ska få sträcka ut riktigt ordentligt i traven! Och jag kommer till stallet så sent och det var ett tag sen han fick träna utan någon på ryggen, man får variera så gått man kan för att träningen inte sk abli tråkig helt enkelt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0