hästen ja!

hade lektion för Ellan idag. Hon red också lite för att känna på Firren, det börjar verkligen bli dags att ta ut massör! Ska ringa Pia i veckan och be henne komma ut efter löning så vi kan börja nöta dne där galoppen och hitta det eventuella "felet" i bak på honom. Hade även en annan "tjej" i stallet som prövade rida lite efter lektionen. Gick väl bättre än jag väntat mig, men ja.. Vi hoppar det!
Idag tränade vi mest flyttningar och skänkelvikning och att ställa ordentligt, med graman. gick super bra! Längtar redan till i morgon! Får se om det kanske blir lite longering eller om det blir till att nöta lite igen så man verkligen får in det, håller tummarna för att det inte är lika halt eller halare än vad det var idag så man kan rida! Gick som sagt jätte bra idag, nästan lika bra som igår! Underbart!
igår red jag själv, jag red med graman för första gången på Firren. Trodde han skulle börja protestera och ställa dig, men det gick oväntat bra även om han höll på lite då och då. Men riktigt fint såg det ut och det känns verkligen som att vi börjar rida ihop oss mer och mer för varje gång. Riktigt kul, det går framåt och jag älskar mig häst! Han är en pärla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0