galopp galopp galopp

Firren har börjat jävlas med mig, som fan. Den jäveln har börjat kasta sig ut med mig från ridbanan i all hast. han ställer sig, gör ngt hoppigt och ställer sig igen och verkligen laddar.. Hästfan! Hur som, för övrigt gick det väldigt bra idag (ellan & irre bara kollade på honom när han tjaffsade) vi har galopperat idag! Flera gånger dessutom!

Bortsett från att vi tränade lite skänkelvikning och mycket volter som alltid i traven (som för övrigt kändes jävligt bra och verkligen kändes i magen) så tränade vi fattningar från både skritt och trav (mest skritt) på kortsidorna och längs långsidan och sedan laddade vi om igen. Gud vad han tyckte det var roligt, min lilla tuss! Och så trött han var efter bara några fattningar, sinnes! de musklerna har hann inte använt på länge, det märks!

Och jag tror att jag vet vad hans problem men att hopparunt och stega kommer ifrån, jag tror han behöver springa av sig mer än vad han faktiskt gör, så, i morgon blir det longering! Big time! Tror (om jag får gå tidigare från jobbet) att jag ska börja med att longera så han får galoppera av sig och blir lite småtrött och sedan hoppa upp och trimma gärnet, kan vara något? -  Den som lever får se, man kanske ska följa Kristinas råd och flytta till spanien och stalla upp honom i en spanskridskola och rida deras spanska dressyr? Haha skämt och sido.. men longera är planen inför i morgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0