en av de skummaste dagarna i mitt liv

Idag har det hänt några riktigt skumma och kusliga saker. Tar de två "värsta". Det börjar med att jag sitter inne på facebook innan jag ska till salongen. En kille vid namn X har lagt till mig som vän för några veckor sen, jag har ingen aning om vem det är men la till honom som vän och frågade vem han var och har inte fått något svar. Idag skriver han till mig på chatten.
1:
X: Tja, läget?
jag: tjaaa! Jo det är bra, själv då?
X: nja det är sådär
jag: vad dåra?
X: min flickvän begravdes för några dagar sen
jag: oj.. vad jobbigt!
(vad ska man säga till någon man inte har en aning om vem det är)
X: ja, det är riktigt jobbigt
(jag berättar för Johanna och Elin som tvingar mig att skriva det jag skriver herrnäst)
jag: vad dog hon av?
X: hon hade en hjärtsjukdom
jag: oj.. vad jobbigt
(jag vet fortfarande inte vad fan jag ska säga)
X: ja.. när man äntligen hittat någon man kan satsa på och precis har flyttat ihop och grejjer..
(det går några minuter)
jag: ja jo.. fan vad surt.. jag vet inte riktigt vad jag ska säga
X: nej nu ska jag fortsätta jobba
2:
Jag är kommer hem från salong och tänkte att jag skulle kolla posten innan jag går in, vara snäll så mamma och pappa slipper om det är mycket reklam eftersom de redan har en massa att bära. Så ser jag ett kuvert (vanligt skit) och en genomskinlig plastpåse. Jag tar upp båda två och ser att det är ett kort på mig, min granne, hennes döda man, min mamma och pappa på deras balkong när jag var lite. Jag kollar mig snabbt över båda axlarna - ingen där och springer allt vad jag har in i huset och låser igen dörrarna. När jag kommer in kollar jag närmre på kortet att det står "Hittade det här kortet .. Gunnvor" Det var nog tänkt att det skulle vara gulligt.. Men dte blev jäävligt obehagligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0