Roos gör premiär på Firren

var riktigt kul att se. En lite mer än "normal pigg" Firren har stått inne hala dagen och malin är redan innan lite nervös för att rida honom. Så ska jag longera honom för att han ska få springa av sig lite och får inte stopp på honom.. Ja, vi gjorde väl inte det bästa första intrycket kanske, men sånna är vi. Och det berodde mest på att jag inte kan smacka eller prata med honom, hur fan ska han fatta vad jag vill då?
När Malin väl hoppade upp gick det bra, man såg att hon var nervös men det är man alltid första gången på någon annans häst, speciellt när man är van vid att rida en häst som är hälften så stor. Men det gick riktigt bra och jag hoppas att hon kan hjälpa mig mer nu bär jag är sjuk. Blev ett 20-30 min pass med mycket skritt och jobb på volterna. I morgon ska jag longera igen, ska se om mamma kan ställa upp och följa med mig och köpa "tömgrejjer" så vi kan jobba lite båda två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0