gårdagens ridturer!

I går var det en lång dag i stallet, från på morgonen till halv 1 för att vara exakt. Hade sjukt kul med Ellan som alltid och vi hjälptes åt hela dagen lång. Så igår red jag både Irre & Firren. Det gick jätte bra på dem båda, speciellt på Irre eftersom han (självklart) kommit så mycket längre än Firren i ridningen och blivit riden mycket mer sen jag red honom sist. Var riktigt kul! Var inte den mest seriösa ridningen, men när jag red irre kände jag hur långt jag själv kommit i ridningen och att jag själv har utväcklats. Den känslan är svår att beskriva, men den är sjukt underbar att ha i kroppen när det gäller någonting men brinner för!

Firren krigade på som vanligt, han gör större och större framsteg varje dag, Igår red vi bara på volten eftersom vi hade ett stall att ta hand om, så det blev ingen galoppträning igår, men det ska vi försöka fåtill idag. Igår blev det istället coachning från Ellan som hoppade upp och gav mig lite tips och trix som jag också ska träna på idag.

Hööks hade 50 % på sitt sortiment igår. Så min häst fick äääntligen ett varmt nytt täcke! Ylletäcke, och 400g utetäcke och ett fleece täcke med hals, detta för 900:- Riktigt bra pris! Så igår blev det två ridpass för min del, för se hur många det blir idag eller om det räcker med en ridning idag. åk till hööks och fynda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0