en underbar dag i stallet

När jag kommer till mina lilla älskling ser han lika glad ut som vanligt, man blir verkligen varm och glad i hela kroppen av att se hur glad han blir. Och han blir ännu gladare när han ser min mamma. Ska nog börja muta honom lite jag med höhö, aldrig!
Idag orkade vi inte kriga upp till ridhuset. Så vi passade på att utnyttja fantasin lite. Så vi red på volten i den minst 40 cm djupa snön. Det var riktigt roligt och Firren älskade det! Det var svårt att få honom att bara skritta i början, men det gick. Red med gogg och 3delat bett för att han skulle få jobba lite extra, så vi red volter, serpentiner, tempoväxlingar och allt detta utan att bråka en enda gång. Det var bara så underbart! Det gick så himla bra och var så kravlöst, det var precis vad vi behövde!
mer dagar som denna tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0