en bit på min väg

kom på det när jag skrev det tidigare inlägget. Sitter och småler lite för mig själv. Hela helgen, eller varje gång jag sovit (vilket jag har gjort i stort sett hela dagarna) har jag drömt att jag har rökt, att någon jag varit med/träffat i drömmen har rökt eller frågat mig om jag vill ha en cigarett. Så slog det mig idag när mamma kom in och luktade rök.. Jag har inte rökt på en hel vecka!
Jag är så otroligt stolt över mig själv, även om det kommer bli mycket svårare för mig att  hålla mig när jag är frisk i halsen, för det är nog faktiskt mest det som har gjort att jag lyckats hålla mig, även om jag inte känt ett jätte stort rökbehov. Värst är det på morgonen när jag vaknar, "en kaffe & cigg" är standard och det är faktiskt jävligt underskattat egentligen, men jag får byta ut det emot något annat. En kaffe och.. ett telefonsamtal? Vad vet jag? Men jag ska hålla mig, det är jag fast bestämd vid, även om det kommer bli svårare och svårare.
Jag kommer bli bra i halsen och kommer dricka kaffe, combon är som sagt oslagbar och det kommer kännas precis som dtye gör just nu innan läggdags (att det är något som saknas) precis som det kommer göra de där sommarnätterna, dagarna utomlands på balkongen, dagarna på stranden, efter man har mockat i stallet, när man är ute på krogen och tar lite luft, när man sitter ute på uteserveringarna, ja ni fattar grejjen. Jag tycker att jag är för jävla duktigt som börjar redan nu. Det är lika bra. en massa + poäng till mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0