turn me up if you feel low

Har haft en bra dag på jobbet, till och med på en tisdag, som jagh mer eller mindre trott varit helt omöjligt under hela min tid som en "hard working woman" men, ba ba - mirakel inträffar! Fick skjuts av Lasse efter jobbet till tåget, lite små busigt att dela plats i det ganska stora "bagage utrymmet" med Firran hela vägen till tåget, otroligt skönt måste jag också tillägga!
Sen knatade jag till stallet, och red ett redigt pass för första gången på länge, jag var helt slut och kommer garanterat ha träningsvärk i morgon, de kan jag lova! Först red jag, ellan och kristina ett varv på "bondens" travslinga och efter det fin slipade vi på hans volt. Jag konsentrerade mest på att få firren i en bra form och att driva fram det både sittande ner i sadeln och lättridande, samt samla ihop honom ordenltigt i traven och få upp honom samtidigt som jag drev på och (i stort sett) släppte honom i galoppen för att få fram honom så mycket som möjligt. Han var genomsvettig, jag med för den delen och så otroligt duktig även om han töntade sig lite då och då och var små stel men - han var så otroligt duktig oh kändes riktigt fin på slutet!
I morgon blir det en välförtjänt vila för lilla prinsen, sen ska vi börja rida hos bonden, träna upp galoppen och träna på att avra själva i skogen. Dags att förbereda! Jag verkligen älskar min lille häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0