längst fram i taxin

Igår var det pride, idag är jag utan mobil. Det är roligt vad "lite" alkohol kan göra. Det var förkrök hos mig vid 5 snåret med Ellan & Empa i spetsen, då sveptes lite mer än 2 flaskor vin.. Sen mötte vi upp Matilda, då hade vi 2 flaskor till plus hennes box, ja, ni kan ju fatta? Det var bara att svepa! Som tur var fick vi lite hjälp av Emil, hans pojkvän Simon och deras vänner innan vi gick in på pride!
Där irrade vi runt innan vi mötte upp M i på söder för att splitta på en taxi till skogås och Empas boyfriend Yosef. Kvällen var inte lång och min mobil var lite för livlös.. Så vi ringde den i taxin och konstaterade att den ringde även om vi inte såg att den lyste. Så (dum som jag är) antar jag att den ligger i väskan. På morgonen när jag ska slå mamma en pling och berätta att jag lever hittar jag den inte, ringer den och får inget svar - den var avstängd. Dvs.. Jag glömde den i taxin...
Smarta som vi var tog vi inget kvitto, lagom nöjda över att vi inte behövde pröjsa "fram pröjsar" och i brudar satt bak. Livet är hårt för blondiner så att säga (dvs inte oss just då) eller väldigt mycket för mig som inte har någon mobil. Så, vi kan inte hitta den. Ja, kanske ska kasta ut sista cashen på en schysst mobil? Jag tycker de låter som en bra idé, i morgon blire av!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0