breaking the silence

Första jobb veckan är officiellt över, sedan 2 dagar tillbaka visserligen, men jag har haft lite och stå i och har fortfarande inget fungerande bredband hemma, där av tystnaden. Sitter t.ex. just nu hos Firran medan hon sover. Eller, nu har hon vaknat.

Veckan har varit omtumlande, i torsdags träffade jag M, jag vet inte vad jag ska säga om de hela mer än att jag tror att jag ställde till det den här gången, men, vad gör man, "everything has to come to and end"..

I fredags kände jag för att släppa loss, fullständigt. Jobb veckan var slut, det var "kräftskiva" med good looking people som jag inte träffat på länge och jag kände bara "hell yeah vad jag är taggad" så kommer jag hem efter stallet, äter middag med Ellan, mamma och pappa och kollar facebook och ser... Att Budda och Jenny, mina gamla klasskamrater som variut tillsammans i 6 år har gjort slut.. Budda var helt knäckt, så jag åkte dit, försökte vara ett stöd och pratade till 1 på natten innan jag åkte hem och la mig chockad i min säng.

Igår regnade det konstant hela dagen, jag tror att klockan var närmare 7 på kvällen när det slutade, helt insane måste jag säga, jag som var ridsugen, det enda jag hade att göra på dagen. Det blev avatar och mocka istället innan jag åkte till Firran. Inés hade kommit hem från Tunisien så det var myskväll, Bella och Fia var också där. Riktigt trevligt var det, när Fia och Inés åkte hem börjades det rejält med.. Fanta och rosé för min och firrans del! Det blev dans, nostalgi låtar, minnen och pinsamma sms. Jag dömmer inte! Jag hade otroligt trevligt.

Idag har jag ett mission: piggna till! Jag ska rida lite senare, jag tycker det är mysigt att komma en tidig söndagkväll till stallet - för då har alla redan varit där, finns inget bättre, faktiskt. Under dagen ska jag hjälpa till att städa hos Firran, plugga körkort (om internet fungerar hemma igen..) och storhandla med mamma.

god bless you all!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0