måndag - "i'm fuck'd up"

På måndagen vaknade jag klockan 9:00, alldeles för tidigt och fortfarande full som ett hus. Jag fattar inte hur jag klarade kvällen utan än enda spya med tanke på att jag inte ätit så mycket och att jag fått i mig 7 shots, 5 glas vin 1 drink och 1 eller kanske 2 storstarka. Det var ett mirakel helt klart.

Hungern började smyga fram, jag hade ingen att käka med och frullen på hotellet stängde 09:00 - fan! Tänkte jag så, jag drog på mig mina jeans, svartlinne, solbrillor och gick ut på stan. Jag försökte utmana mig själv, så jag försökte först hitta något konsumsliknande men misslyckades stenhårt, vingligt som fan var det också och jag kände hur illa jag luktade, så hittade jag det - en tobaks affär! Sen gick jag tillbaka en bit, statte mig vid vattnet och bara njöt, gik en bit til längs vattnet, tog en cigg, 2.. 3..6 cigg och gick vidare tills jag gått ett varv runt sjön. Jocke messade och var upptagen under dagen, så jag ringde en snabbis och så skrattade vi åt gårdagen och skulle höras senare.

Så var det lunch, jag hittade en shake på rummet, stina och Jocke ringde, Stina & hennes kille skulle komma in en snabbis till stan senare så jag fick i mig lite mat (jag kände bara nej, jag tänker inte gå ut och äta på restaurang själv, där går min gräns) så ringde bella & Firran så, när jag hade bella i luren och bestämnde mig för att ta mig i kragen och duscha bort fyllan och öllukten som satt kvar. Så i trappan går det förbi en sjukt söt kille som såg lika full ut som mig, och från ingenstans "tjaaaa" jag kollar och hälsa tillbaka, jag tänke ja men fan "det är väl någon av jocke polare jag träffade igår som jag glömt bort", så börjar vi prata så hör jag det.. - han är från stockholm!

Så säger jag det "men shit, en till från stockholm!" Så börjar vi småprata, jag ser hur hans ögon går från mitt nylle, till mina tuttar, nylle, tuttar, så fick jag ett handslag, en kram, en vänsterhandshälsning så säger jag det "såg du hoffmaestro igår eller? Visst var de sjukt bra?" vad får jag för svar?.. "nej asså, jag är med i bandet  ha ha" Jag dog! "Jag ba oj, shit, det visste jag inte, men fan ni bvar ju grymma igår!" Hans reaktion var "tack haha, får jag en kram?" "men du, har du inte facebook då? frågade jag" men det hade han självklart inte.. Sen sa han "ska vi käka?" Dum som jag var sa jag att jag skulle upp och duscha, jag ringde Bella och ångrade mig direkt så jag gick ner ch letade efter honom (och jag hade redan glömt vad han hette) så jag satte mig ute och pratade med henne igen och tog en cigg. 

Så hör jag "Liiiiiiiina, tjaaaaaa!" Så var han där, påväg in igen. De skulle åka snart och när jag gått upp för att duscha träffade jag en av de andra bandmedlemarnas flickvän som visade sig vara min granne på hotellet och sedan såg jag deras bilar åka. Ha ha, jag är alltså världens sämsta groopie! Så kom Stina & Patrik (hennes pojkvän) och hämtade mig och drog med mig ut på en toast och sallad. Så köpte jag med mig lite yoghurt och en shake hem. Efter de hade gått gick jag hem igen, lyssnade på musik, bokade taxi, rökte lite (jag vet, jag ska inte röka men är man helt ensam så ja, då blir det så)

Så ringde bella igen, firran och så pratade jag även lite med niklas. Måste då säga att ni är för underbara! När man varit själv i stort sett hela dagen i en stad man aldrig varit i, jag kan inte beskriva det men, man lär känna sig själv. Vilket jag känner nu i efterhand varit grymt bra för mig, och är något jag starkt rekomenderar till andra som behöver hitta sig själva. Jag har insett att jag faktiskt kan ta hand om mig själv. Jag börjar tro lite mer på mig själv! Så avslutade jag kvällen med grease på tv, en snickers, two and a half men, ett glas vin på balkongen och någon cigg och packa. Det gick bra helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0